Logo kdcl img

Het verschil tussen gewenst- en werkelijk imago

De deelnemers aan het project ‘Social Innovator Logistics...
25 april 2018 / 2297

De deelnemers aan het project ‘Social Innovator Logistics Limburg’ waren op vrijdag 13 april te gast bij Wetron Transport & Logistics in Weert. De eerste strategische sessie binnen het project had het centrale thema: ‘Employer Branding’. Tien bedrijven en twintig mensen namen deel.

 

Na een welkomstwoord van Fred Nooijen, Projectleider Fontys Venlo/KennisDC Logistiek, presenteerde Dick van der Valk, Randstad, de resultaten van hun onderzoek ‘Employer Brand Research 2018’. In dit onderzoek zijn 13.000 Nederlanders gevraagd naar hun kennis van-, en mening over ongeveer 360 bedrijven. De resultaten zijn onder andere weergegeven in een grafiek die de mate van aantrekkelijkheid en de bekendheid van een bedrijf/sector aangeeft. Verder konden ondervraagden aangeven hoe ze denken over o.a. arbeidsvoorwaarden, verhouding privé-werk en de werksfeer.

De logistieke sector wordt door de ondervraagden niet als bekend en aantrekkelijk gezien. De deelnemers van de strategische sessie herkennen de perceptie en vinden dat ze gezamenlijk bij moeten dragen aan een ‘imago-boost’.

Daarnaast werden tips gegeven over hoe een bedrijf zich het beste kan uiten en gebruik kan maken van communicatiekanalen. Deze communicatiekanalen zijn gericht op potentiële- en huidige medewerkers.

Ter afsluiting van de ochtend gingen de deelnemers in discussie over elkaars organisatie. Voor sommigen was het een ‘eye-opener’ dat de perceptie vaak verschilt van het gewenste imago. ‘Employer Branding’ gaat veelal om perceptie. 

Voor meer informatie over dit onderzoek neem contact op met Fred Nooijen, Fontys Venlo/KennisDC Logistiek, f.nooijen@fontys.nl.

Employer branding 13 april

Over 'Social Innovator Logistics Limburg'

Het project Sociale Innovatie Logistiek Limburg is een initiatief van KennisDC Logistiek, Fontys Venlo, Provincie Limburg, Hogeschool Windesheim en TLN met ondersteuning van TNO, Topsector Logistiek en ELC Limburg. Krachten worden gebundeld om bedrijven een stapje verder te helpen om sociaal te innoveren.

De volgende bedrijven nemen deel aan het project; Broekman Logistics, DHL, DSV Solutions, Kempen Transport BV, KLG Europe, Multitax Transport International, Thijs Logistiek BV, Welsi BV, Wessem Port Services Group BV en Wetron Transport & Logistics.

Relevante publicaties