Logo kdcl img

INTEGRITY project: Intermodal Global Door to Door Container Supply Chain Visibility

Het INTEGRITY project streeft naar significante verbeteringen van...
01 januari 2010 / 444

Het INTEGRITY project streeft naar significante verbeteringen van de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van door-tot-deur containervervoer door het optimaliseren van de samenwerking tussen de transportsector en douaneautoriteiten in de China- EU-handelscorridor.

De consolidatie van gegevens zal de transparantie van de transportketen vergroten. Tegelijkertijd zal de veiligheid van containers aanzienlijk worden verbeterd, bijvoorbeeld door toegang te geven tot betrouwbare informatiebronnen van de verzender. De kern van het project is de ontwikkeling van de Shared Intermodal Container Information System (SICIS) waarbij het geautoriseerde bedrijven en autoriteiten is toegestaan  om planning en statusinformatie van geselecteerde zendingen in te zien. De uitdaging van SICIS is de combinatie van bestaande technologieën en nieuwe bedrijfsprocessen samen met wettelijke en administratieve afspraken. Proactieve planning volgens de SCEM (Supply Chain Event Management) aanpak kan problemen goed voorspellen voordat ze zich voordoen. Bijpassende logistieke gegevens met beveiligingsinformatie, inclusief gegevens van elektronic seals, containers beveiligingsapparaten en scanapparatuur, samen met de integratie van de AEO (Authorized Economic Operator) concept, zijn basismaatregelen. Douane en verladers / 3PL's zijn tevreden over deze geïntegreerde aanpak. Onderzoeken laten zien dat de verbetering van Supply chain visibility aanzienlijke voordelen biedt voor alle deelnemers in de keten - beide industrie en douane - dit was al gevalideerd tijdens het project.

Het INTEGRITY project is gefinancierd door de Europese Commissie in het zevende kaderprogramma voor Research & Development en contacten met diverse EU-directoraten.

Insights artikel Integrity: Intermodal Global Door-to-door Container Supply Chain Visibility

Auteur Betrokken partijen Jaar Leestijd
Prof. Dr. Frank Arendt, Dr. Nils Meyer-Larsen (ISL) Institute of Shipping Economics and Logistics, ECT, Erasmus University Rotterdam, Seacon, Belastingdienst/Douane, TCT Venlo, AS Watson, DHL 2010 10 min

Inhoud